Goedgekeurd Kwaliteitsstatuut Psychologiepraktijk De Molen
Het goedgekeurd kwaliteitsstauut van de praktijk kunt u hier downloaden.
Behandeleffect en Clientervaringen
Het behandeleffect en de clientervaringen m.b.t. het therapeutische contact worden door een CQI Clienttevredenheids index gemeten De praktijk hecht veel waarde aan feedback van de cliënten. Daarom wordt cliënten bij beëindiging van de behandeling gevraagd een cliënttevredenheidssvragenlijst in te vullen, de Consumer Quality Index (CQI). Dit is een wetenschappelijk gevalideerde vragenlijst waarmee wordt achterhaald wat cliënten belangrijk vinden in de zorg en wat hun ervaringen zijn met betrekking tot de dienstverlening en aan de mate waarop u zich geholpen voelt. Dit draagt uiteraard bij aan de verbetering van de kwaliteit van de behandeling.
Hieronder vindt u de gemiddelde cijfers van 2020, 2019 en 2018.
Cliënttevredenheid 2020
Cliënttevredenheid 2019
De praktijk streeft er naar dat op alle punten waar uw mening over wordt gevraagd minimaal een gemiddelde score van 3,75 wordt behaald. Is dit niet het geval dan geven we daar extra aandacht aan. In 2019 is er extra aandacht geweest om tijd in te ruimen binnen de behandeling voor het goed voorlichten van patiënten over het samen beslissen binnen de behandeling (4,25 in 2018) en de mogelijkheid uw naasten te betrekken bij de behandeling (4,09 in 2018)
In 2019 zal er opnieuw aandacht besteed worden aan de mogelijkheid van het betrekken van naasten en over de informatie over de medicatie door hier specifieke vraag voor op te stellen bij de indicatiestelling. Er zal nog nog meer zorg gedragen worden over vragen betreft uw gezondheid die op de klachtenlijst en eventuele aanvullende vragenlijsten voorkomen, die u bij aanvang en afronding invult.
Cliënttevredenheid 2018
Resultaten Consumer Quality Index 2018
Schaalscore | Cliëntscore | ||||
Schaal | Minimaal | Maximaal | Gemiddeld | Gemiddeld (%) | Std. Deviatie |
Bejegening (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,64 | 92,73 | 0,74 |
Bereikbaarheid behandelaar (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,55 | 90,91 | 0,78 |
Samen beslissen (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,25 | 85,00 | 0,73 |
Mogelijkheid betrekken familie of naasten (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,09 | 81,82 | 1,56 |
Uitvoering behandeling (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,45 | 89,09 | 0,89 |
Informatie over medicatie (1-5) | 1,00 | 5,00 | 5,00 | 100,00 | 0,00 |
Informatie over vragenlijsten (1-5) | 1,00 | 5,00 | 4,88 | 97,50 | 0,33 |
Rapportcijfer (0-10) | 0,00 | 10,00 | 8,55 | 85,45 | 1,37 |
Gezondheid (1-5) | 1,00 | 5,00 | 3,36 | 67,27 | 0,77 |
Cliëntscore | |||
Schaal | Gemiddeld | Gemiddeld (%) | Std. Deviatie |
Functioneren | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Bejegening | 81,25 | 81,25 | 0,00 |
Informatie over de behandeling | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Deskundigheid van de hulpverlener | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Informatie over cliëntenrechten | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Bereikbaarheid | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Keuzemogelijkheid | 75,00 | 75,00 | 0,00 |
Informatie over medicatie | 66,67 | 66,67 | 0,00 |
Informatie tussen behandelaars | 100,00 | 100,00 | 0,00 |
Behandelaars op een lijn | 58,33 | 58,33 | 0,00 |
Waardeoordeel behandeling | 80,00 | 80,00 | 0,00 |